Zapper

?اگر از طرفداران کنسول‌های بازی قدیمی مانند نینتندو یا میکرو باشید، حتماً تا به حال با تفنگ‌های مخصوص این کنسول‌ها بازی کرده‌اید. نحوه‌ی کار این اسلحه برای بسیاری از ما سوال‌برانگیز بود.
?نام این تفنگ NES Zapper است که یکی از ابزار جانبی کنسول‌های قدیمی شرکت نینتندو (Nintendo Entertainment System یا به اختصار NES) بود و معمولاً همراه با خود کنسول خریداری می‌شد.
?تفنگ Zapper دارای یک سنسور نور (Light Sensor) ساده است. این ابزار فقط تشخیص می‌دهد که آیا سوژه‌ی مورد نظر ما درست مورد هدف قرار گرفته یا نه. زمانی که درحال بازی کردن با استفاده از این تفنگ باشید و ماشه را بکشید، تمام صفحه تلویزیون به مدت بسیار بسیار کوتاهی، تنها به طول یک فریم، سیاه شده و هدف‌های ما در مربع‌های سفید نشان داده می‌شوند. در این لحظه سنسور حساس به نور تفنگ وارد عمل شده و محل نور دریافت شده را تعیین می‌کند. به این ترتیب هربار که ماشه را می‌کشید، کنسول خواهد فهمید که هدف گیری شما درست است یا غلط.
?البته این سنسور، نور را از طریق آخرین قسمت لوله جلوی تفنگ دریافت می‌کند. بنابراین هدف‌گیری شما باید مانند هدف‌‎گیری با یک اسلحه واقعی باشد.